Připravené prostředí pro dospívající (II. stupeň ZŠ)

Jako připravené prostředí pro dospívající Maria Montessori navrhla venkovské prostředí, kde děti spolu s pedagogy a dalšími odborníky pracují a studují. Důvodů, proč zrovna venkov, je několik. Fyzická práce, je-li kompenzována studiem, volným časem, sportem a uměním, děti transformuje. Buduje v nich zodpovědnost a učí je radosti z reálně dosaženého výsledku. Nikdy dospívající nepodceňujme. Třinácti nebo čtrnáctiletí mladí lidé zvládnou vše. Postarat se o zahradu, obstarat včelstva, pěstovat zeleninu, postavit chlév, zasadit a sklidit, navařit si, poklidit. A nejen to. Především umí naplánovat, co bude třeba nakoupit k provozu, výstavbě, nákupu potravin na vaření, pracovat s finančním rozpočtem, s účetnictvím a podobně.

1 thought on “Připravené prostředí pro dospívající (II. stupeň ZŠ)”

  1. Darinko! Já vám tolik držím palce, aby přibývaly takové školy, které jsou postavené na pevných základech a principech! 🙂

Komentáře jsou uzavřeny.