Přirozené vzdělávání

Adolescentům připadá kupříkladu včelaření o mnoho atraktivnější než třeba shoda podmětu s přísudkem nebo teorie o složení buněk. Přitom při péči o včelstvo, vyrábění rámů na plástve, stáčení medu do sklenic a vymýšlení etikety, oceňování, vymýšlení taktiky prodeje, bilancování rozpočtu a dalších aktivitách se studenti dozvědí široké spektrum informací napříč všemi předměty.

U včelaření se po akademické stránce dá pracovat s biologií včel a hmyzu, botanikou (opylování), fyzikou (viskozita), chemií (proces cukernatění medu, konzervace), historií včelaření (koho a kdy vlastně napadlo včely chovat), biologií člověka (alergické reakce na bodnutí a jejich důvody, zásady první pomoci při bodnutí). Žáci vyhledají včely například v beletrii či poezii, vyzkouší a sepíšou recepty na medové pochutiny, v matematice se mohou věnovat kupříkladu výpočtu objemu nádob, datové analýze a jistě by učitelé jednotlivých předmětů dovedli najít spoustu dalších možností pro využití tohoto tématu. A jelikož je tato práce pro ně reálná a důležitá, jsou ochotní při produkci textu dát pozor i na tu shodu podmětu s přísudkem.