Dítě se kolem šestého roku dostává na novou vývojovou úroveň. Tato úroveň je obdobím velkých nápadů a vizí. Dítě vstupuje do abstraktního světa a jeho hlavní hybnou silou se stává touha poznání a představivost.
Je to věk inspirace vznosných myšlenek, čas pro široké obzory. Představivost dětí nemá hranice, umožňuje jim cestovat v čase a prostoru. Díky tomu dětem můžeme dávat semínka poznání, která postupně klíčí a rostou. Děti vstřebávají svět a celý vesmír.
V Montessori škole vnímáme dítě jako celek. Nezaměřujeme se pouze na rozvoj intelektuální oblasti a akademických schopností, ale na rozvoj celé osobnosti dítěte – intelektuální, morální, sociální a duchovní a emocionální.
Naše práce s dětmi tedy není pouze o prezentacích, lekcích a práci s Montessori materiály. Nezbytnou součástí programu je skupinová práce, plánování going outů, projekty, služby, setkání a konzultace tříd. Tyto všechny aspekty mají v našich třídách v rámci rozvoje dětí úplně rovnocenné místo, jako individuální práce dítěte.